Leerdoel voortgang
0% Voltooid

Diensten

Je kunt ingehuurd worden om (een van) onze diensten te verzorgen. De meest gebruikte hebben we hier voor je op een rijtje gezet, met een korte omschrijving.

LESPAKKET

Een lesprogramma voor kinderen in groep 5-6 van het primair onderwijs. In dit actieve programma leren kinderen alles over gezond gedrag rondom schermgebruik. Onderwerpen zoals het belang van voldoende bewegen, een goede zithouding en waarom het goed is om afspraken over schermtijd te maken. Ze krijgen gezelschap van niemand minder dan het stripfiguurtje Pietje Pit! Samen gaan ze allerlei herkenbare situaties ontdekken, zoals de regels rond schermtijd. Pietje zorgt voor veel plezier en leerzame momenten!

Het programma bestaat uit 6 lessen van ongeveer een half uur. Een school kan kiezen om de lessen door de leerkracht zelf te laten verzorgen, of door een Trainer met Pit! In de afgelopen 5 jaar heeft 80% van de scholen voor een Trainer met Pit! gekozen. Je geeft de lessen op school, in de klas.

Het hele programma staat nagenoeg woordelijk uitgeschreven in de leeromgeving. Van presentatie tot en met werkbladen. Jij hoeft dus niets zelf te bedenken. Alles ligt kant-en-klaar, op een presenteerblaadje.

WORKSHOP BEWEGEND LEREN

Een ontzettend gewilde workshop aangezien het onderwerp actueler is dan ooit. De workshop kan zowel voor een heel team van een school aangevraagd worden (in company), ingezet worden door een overkoepelende stichting tijdens een studiedag, of wij organiseren (samen met jou) een workshop in jouw werkgebied waar leerkrachten van verschillende scholen individueel op kunnen inschrijven.

Deze interactieve workshop is gericht op leerkrachten in het (speciaal) primair onderwijs. Jij leert ze op welke manieren meer beweging in een lesdag te implementeren is. Zowel in- als buiten het klaslokaal, met verschillende werkvormen (individueel, coöperatief, challenges), differentiaties, altijd gekoppeld aan een leerdoel en daarbij gebruik makend van het in de klas aanwezige materiaal.

Ook hier hoef je niets zelf te bedenken, alles staat klaar in een module. De materialen die je nodig hebt heb je hoogstwaarschijnlijk voor het grootste deel gewoon in je praktijk liggen, zoals ballen, pionnen en hoepels. Hooguit wat print- en lamineerwerk en je bent prima in staat om deze workshop te verzorgen. Alle trainers die deze workshop voor het eerst gaan verzorgen krijgen desgewenst een voorbereiding via een Teams-meeting met Yolanda.

OUDERAVOND

Kinderen en beeldschermen, het lijken wel magneetjes. Alleen maar roepen ‘dat het nou wel lang genoeg is geweest’ roept vaak discussie op. Herkenbaar? Veel ouders zoeken naar aanknopingspunten, tips en adviezen. Je verzorgt deze thema-avond voor ouders over dit actuele onderwerp.

Op deze inspirerende en interactieve avond vertel je over de volgende onderwerpen:

  • Hoe lang ‘mag’ je kind gamen? Of online zijn?
  • Hoe maak je goede afspraken over schermtijd?
  • Ben jij op de hoogte van de belevingswereld van je kind?
  • Gamen; een hobby of een probleem?
  • Angst voor gameverslaving? Herken de signalen.
  • Lichamelijk gevolgen van overmatig zitgedrag.

En natuurlijk gaan ouders op deze avond ook zelf een spelletje spelen! Nee, niet online maar gewoon met een ouderwets potje Ganzenbord gaan ze met elkaar in gesprek aan de hand van vragen en casussen. 

IMPLEMENTATIE BEWEGEND LEREN

Steeds meer scholen zien het belang van meer bewegen tijdens de schooldag, ofwel een dynamische schooldag. Zit met Pit! begeleidt scholen hierbij met een door ons ontwikkeld implementatietraject. Ook hierbij kun je ingezet worden, waarbij je als procesbegeleider voor langere tijd aan een school verbonden bent.

Natuurlijk gaat altijd alles in overleg met jou. Voel jij jezelf bijvoorbeeld wel fijn bij het verzorgen van de lessen Zit met Pit! in de klas maar minder als procesbegeleider, snappen wij helemaal. We doen het altijd samen.

Naast bovenstaande diensten kun je gevraagd worden voor opdrachten op maat. Denk hierbij aan het instellen van schoolmeubilair of zelfs meedenken bij verbouw of nieuwbouw richting een meer dynamische schoolinrichting.